mittlivsombackpacker.blogg.se

Nu är det dags! I fyra månader ska vi ut och se världen! Vi både börjar och slutar i Asien. Därimellan kommer vi upptäcka Nya Zealand och Australien. Följ med!

Mot nya aventyr !

Publicerad 2012-11-29 12:56:00 i Resan,

Sadarja! Nu ar allt fixat infor imorgon :) Pa morgonen aker vi tillbaka till Phnom Penh for att flyga till Singapore vid 8-tiden pa kvallen. Vi beraknas komma fram i Singapore vid midnatt sedan aker vi mot NZ nastan ett dygn senare (lordagskvallen) och kommer fram dit pa sondagseftermiddagen (den 2/11). Jag kommer antagligen att kunna fa tag pa internet i bade singapore och NZ men forvanta er inget fore den 2 ;) Eftersom vi ar i Singapore sa kort tid vet jag inte vad vi kommer hitta pa.. Kanske pyttelite sightseeing eller shopping?

Nu ska vi njuta av sista kvallen har, vad passar da battre an en riktigt god BBQ? :)

Forresten har ni lite bilder! (vi bara ater och ater.. haha)

Den gooodaste vegetariska chillin!

Ananas pa stranden, mumsigt :)

Var frukost varje dag i typ en vecka, standard!

Hoppas ni njuter av snon dar hemma! Manga kramar fran mig och Thor!

Dyrt i NZ..

Publicerad 2012-11-27 12:08:00 i Resan,

Vi sitter har lite ledsna efter att ha bokat hotell i Singapore och i Auckland, NZ. Saaaa dyrt jamfort med Asien.. Vi kan bo i ett lyxrum i 2 natter med dubbelsang, tv, egen dusch/toa, varmvatten, kyl, nya handdukar varje dag, AC etc. har i SV for samma pris som vi bor 1 natt i ett skabbigt 12-sangs dorm med delad toa i Auckland.. Haha vi ar lite bittra just nu men det blir nog bra nar vi kommer dit och vanjer oss! Nudlar och bonor here we come ;)

Jaja. Nu ska vi ga tillbaka till hotellet med vara bokningsbekraftelser, komma pa battre humor och spela biljard pa det nylaggda biljardbordet :) Jag borjar faktiskt bli helt ok!

Manga kramar pa er dar hemma hoppas hostmorkret inte ar allt for jobbigt

Getting that tan on!

Publicerad 2012-11-26 15:56:59 i Resan,

Nu nar vi har varit har i mysiga sihanoukville i en vecka sa tankte jag att det ar dags for lite bilder sa ni far se hur vi har det :)

Jag i thors nya par solbrillor, de forra at havet vid nha trang upp.. Och de andra paret forsvann har i sv, tredje gangen gillt?

Som fredagsgodis kopte jag en fake-Nutella och en sked, vad mer kan man begara? ;)

Jag med en goood ananasshake pa stranden

The beach

Var fina sk. bungalow

Thor med en ol pa stranden

Thor fick ett litet ryck och drog till med en klassisk pose

Lite ol ar inte fel, jag drack dock bara ena :)

Sadar, harligt va?

Kraam

Dykcert.

Publicerad 2012-11-24 11:11:00 i Resan,

Vi kollade upp kostnad/tid for att ta ett dykarcertifikat har i Sihanoukville idag. Funderar pa att ta ett dar man far dyka ner till 12 m djup med en instruktor (3 dagar, 300 dollar). Vi har inte riktigt bestamt oss annu men ar sugna :) Da skulle vi kunna dyka i barriarrevet i Cairns samt i Malaysia under resan. Dessutom ar ett PADI cert. giltigt hela livet.. Kan ju dock vara sa att priset inte skiljer sig namnvart mot hemma.. Vi far se hur vi gor!

Annars har vi legat vid stranden och solat :) Vantar pa att familjen ska logga in pa skype nu men det verkar ha blivit ett missforstand..

Happy herb pizza

Publicerad 2012-11-23 08:58:14 i Resan,

Det kan man tydligen kopa har om man vill.. Samt mycket annat knasigt. Vi satte oss pa en restaurang igar men nar vi laste vad som stod i menyn lite mer nogrannt gick vi darifran.. Haha.

Idag spenderade vi formiddagen vid stranden :) Sedan dock ett regnmoln upp och vi gick och kakade lunch. Nu har vi kopt en ny kortlek, den gamla forsvann nagonstans i alla resor, sa nu blir det kortspel! Ikvall ar det ju fredag sa vi far se vad vi hittar pa!

Allt ar bra med oss och jag borjar lara mig biljard! Kul :) Vi bor namligen pa en kombinerad bar/hotell sa biljardbord finns saklart.

Hoppas allt ar bra med er darhemma! Kram

Sihanoukville

Publicerad 2012-11-21 12:40:02 i Resan,

Vi lever, don't worry. Har bara lidit brist pa internet och ork :P I Pursat var det jag som lag i sangen och har i sihanoukville har det varit Thor. Men nu mar vi bra igen :)

Idag var vi vid en av typ 6 strander har i kuststaden, niiice. Det sags att det ska regna och aska i en vecka nu men det hoppas jag verkligen inte.. Dock vore det nog bra for Thor, han blev ratt rosa i solen idag hehe.

Vi bor pa ett fint hotell och tanker nog stanna dar hela vistelsen (ca en vecka innan vi drar till NZ via singapore) :) Skype:a gar bra fran internetcafeet runt hornet dar jag sitter nu. Hor av er bara.

Nu: middag! Men forst far vi se om strommen kommit tillbaka till vart hotell, vart stromavbrott nar vi skulle ga ut..

Manga kramar fran oss !

Angkor

Publicerad 2012-11-17 10:33:33 i Resan,

Har ar lite bilder fran det fantastiska Angkor omradet :)
Vi spenderade ju 8-9 timmar dar igar sa vi hann med en heeel del.. Var tuktuk chauffor Lee var nog lite forvanad hur snabba vi var ;)

Superstora trad!

Alla dessa trappor..

Bayon, med alla ansiktena

Thor klattrar hogst upp saklart

Harlig utsikt :)

Angkor Wat (dock lite skymt av restoration)

Fran en annan vinkel

Tempel!!

Det fanns laskiga trappor, sedan fanns det Laskiga trappor..

Vissa tempel skulle restaureras, sa de hade skrivit smasma nummer pa varje sten.. good luck hehe

Mer maktiga tempel!

Det var allt for nu :) Vi tanker ta oss en glass i varmen snart, imorgon blir det antaligen en buss till Pursat kl 07.30! Kramar

Angkor templena

Publicerad 2012-11-17 04:56:37 i Resan,

En heldag spenderades vid Angkor templena igar. Magiskt! De ar enorma och sa coola. I de flesta far man ga upp i/runt som man vill men det som ar mer forfallna far man inte ga in i. Jattestora trad har pa vissa stallen "tagit over" templen.. Sjukt haftigt! Vi forsokte se Angkor Wat i solnedgangen men det ar sa molnigt/regnig vader sa det gick inte.. Imorse gick vi upp kl 04.40 och satsade pa soluppgang istallet, det var helt ok men ingen riktig soluppgang pga molnen tyvar.. Men allt ar sa fint anda :) Jag ska forsoka lagga upp bilder senare det ar sa svart att beskriva, templena ar som tagna ur en indiana jones film, men nu ska vi kaka lite lunch!

Imorgon ar planen att vi ska rora oss vidare mot Battambang/Pursat, far se hur vi gor det.. Kramar

Langst fram i bussen..

Publicerad 2012-11-15 11:36:53 i Resan,

Hej!
Vi fick de harliga satena langst fram i minibussen. Fyfan trodde vi skulle krocka minst 100 ggr. I minuten.. Vi overlevde i alla fall och motes av sporegn i Siem Reap. Har checkat in pa ett hotell nu :) Ska forsoka kolla upp lite om Angkor, blir antagligen ett tredagarspass med start imorgon, annars har vi inga direkta planer for ikvall. Middag och chill typ. Verkar som en mysig stad men mest ett stalle att bo pa medan man utforskar Angkor. Pa hotellet finns det iaf skype pa datorn om nagon ar sugen.

God natt :)

Siem Reap

Publicerad 2012-11-15 03:04:54 i Resan,

Vi aker mot siem reap om nagon timme med en minivan :) Det ska ta ca 5 h, kanns som ingenting! Vi har ocksa lyckats skaffa mobiler som man inte kan ha varken skype eller viber pa.. Suck! Aja, det funkar med wifi iaf. Om ni kan far ni garna ladda ner appen WhatsApp, den ska man kunna smsa gratis genom..

Ha en bra dag dar hemma! Kramar fran oss backpackers

Passar pa

Publicerad 2012-11-14 07:27:12 i Resan,

Nu nar vi anda ar pa ett internetcafe med hyffsat internet passar jag pa att ladda upp nagra bilder :)

Saigon:

Glad tjej pa nattaget till Saigon, visste annu inte att vi skulle komma fram kl 04.00

Skyfall for ca 25 spann!

Reunification Palace

Ah vada en liten helikopterplatta har val alla pa sitt tak..

Kambodja, Phnom Penh:

Har har vi hyrt lite filmer de senaste dagarna :)

S-21..

4-arsdag

Publicerad 2012-11-14 04:53:12 i Resan,

Det har hant sa mycket de senaste dagen att man nastan glomt bort.. Men idag firar faktiskt jag och Thor 4 ar tillsammans! Det ni ;) Maste saklart firas pa lampligt satt, middag kanske :) Men forst ska vi inforskaffa oss matchande telefoner..

Vadret ar soligt och vi mar bra, imorgon tanker vi aka vidare mot Siem Reap och Angkor wat templen. Kanns som om vi fatt nog av Phnom Penh pa ett tag :P Kramar fran oss

Lugn kvall

Publicerad 2012-11-13 13:20:35 i Resan,

Det tog ett bra tag att fixa med dokumenten hos polisen... Beratta om handelsen, skriva ned den, beratta igen, signera, ta fingeravtryck, visa passet etc etc. Nu har vi dock varsitt dokument sa far hoppas att det ger oss nagot :) Det jobbiga var dock att efter vi fyllt i allting och berattat historien om och om igen har de mage att be om "donationer" till hyran for polishuset.. aka mutor. 10 dollar per person! Vi bara stirrade, ratt sa chockade.. Han fick 10 for oss bada. Usch. Imorgon ska vi leta scanner och mobiler. Vi hittade inga bra idag. Man kan kopa begagnade smartphones for typ 90 dollar och nya smartphones (nokia) for 119 dollar.. Kinesiska kopior gar for 20 dollar men de har ingen wifi-mojlighet. Suck.

Nu har vi i alla fall kommit hem fran en supergod indisk middag och hyrt om filmen (dvdfilmen vi hyrde igar lag oxa i vaskan..) sa det blir en myskvall!

Ranade

Publicerad 2012-11-13 07:20:39 i Resan,

Som sagt blev vi ranade igar.. Sjukt ovart och jobbigt men som tur var fick de "bara" tag i vara mobiler och pengarna i planboken, vi blev inte skadade eller sa. Sa idag ar det operation fixa-nya-mobiler-plus-anmala-ranet som star pa agendan. Vi sparrade mobilerna igar (med hjalp hemmifran, tack!) sa det ska inte vara nagon fara, nu behover vi bara ett par nya billiga lurar.. Ska nog ga att ordna har :) Men forst tanker vi aka till polisstationen och fylla i lite papper for vi hoppas pa att kunna fa nogot fran forsakringsbolagen.. Kanske nagon liten summa iaf. Det skulle vara guld om ni dar hemma (familjen) kunde ringa/mejla och fraga om det, sa kan vi i sadant fall scanna in papprena vi far fran polisen.

Nog om detta. Vi mar bara bra men ar fortfarande arga och rejalt trotta.. Kramar!

Mobiler borta

Publicerad 2012-11-12 21:45:44 i Resan,

Vara mobiler blev just stulna.. :(( Vi ar bara kontaktbara via skype, hotmail och fb for tillfallet..

Museum

Publicerad 2012-11-12 10:49:38 i Resan,

Idag var vi på Tuol Sleng Museum, där Pol Pots hemska fängelse låg 1975-1979.. Fyfan. Det var äckligt men intressant. Bilderna på alla fångar som togs när de blev fängslade, tortyrredskapen, cellerna i trä/tegel, dokumentär film etc..

För att bli lite gladare ska vi kolla på Modig nu! Vi bad om hjälp att få igång dvdn och det slutade med att han bytte tv åt oss och gav oss massor av filmer haha :)

(Förresten gissa vilka två snubbar vi träffade på museumet? haha)

Kvällens underhållning

Publicerad 2012-11-11 11:00:00 i Resan,

The royal Palace var stängt.. Men silver pagodan var öppen dock kom vi inte in, suck. Eftersom det har funkar hitills hade jag på mig en långkjol, linne och min sjal över armarna. Men det räckte inte.. Måste ha t-shirt. Aja det är en dag imorgon också :) Nyss fick vi springa hem från spöregnet som blåste in, hoppas på att det är över snart! Vi lyckades hyra en film så vi får se om det funkar.. :) Annars har vi typ 4 filmkanaler hehe.

Nytt hotell

Publicerad 2012-11-11 06:27:50 i Resan,

Efter en god natts sömn gick vi och letade upp ett nytt hotell imorse, mycket bättre :) planen för idag är lunch, royal palace + silver pagoda och skype vid 10 för thors del. Om någon är sugen kan jag också logga in då och prata lite (16 svensk tid), bara internet orkar med..

Idag är vädret vaaarmt och soligt så vi tar allt i ett lungt tempo :) funderar på att köpa en dvd och kolla på rummet ikväll då vi upptäckte att tvn har en inbyggd dvd, woho.

Dusch

Publicerad 2012-11-10 15:26:44 i Resan,

Det är aldrig så skönt med en dusch som efter en svettig hotellletning efter en lång bussresa.. :) nu har vi iaf ett rum för inatt, imorrn ska vi leta nytt ställe och stanna några nätter. Behöver vila lite innan vi drar vidare. Dock var bussen idag bäst hitills, allt gick smidigt och vi fick tom snacks ;)

Godnatt :)

Hejdå Vietnam

Publicerad 2012-11-10 05:34:40 i Resan,

Håller på att packa för fullt just nu. Planen är att checka ut före 12, gå och köpa lunch och bli upphämtade av bussen kl 12.30 :) det är sagt att vi ska komma fram kl 19 men vi får väl se hur lång tid det tar vid gränsen..

Känns spännande iaf! :) jag tror att Kambodja också kommer bli kul! Vi hörs när vi kommit fram eller imorgon, kram

Fullspackad dag

Publicerad 2012-11-09 12:30:22 i Resan,

Vi lyckades sova lite mer imorse innan vi begav oss ut :) Vi drog en promenad runt i staden. Tittade pa notre dame katedralen, parker och den hysteriska trafiken. Vi besokte aven ett stort kopcentrum med bio hogst upp och bokade biljetter till Skyfall :) I vantan pa att filmen skulle borja drog vi till den storsta sevardheten har: Renufication Palace. Typiskt 60tal, sakert maffigt pa sin tid men tyvarr blev vi inte sa imponerade.. Tur att intradet var 10 kr ;)

Bondfilmen var desto battre!! Gillade den :) Dock fick vi sotade popcorn.. Jattekonstigt men helt ok smak. Gott faktiskt.

Nu ska vi frascha upp oss lite innan middag och mojlig pubutgang. Imorgon gar bussen mot Kambodja kl 12.30 sa vi har ju sovmorgon ;) Kram pa er!

Det här med tid..

Publicerad 2012-11-08 23:33:33 i Resan,

Det verkar inte så noga här.. Tåget var faktiskt fint men det kom fram kl 04.00 istället för 07.00 som vi hört. Inte ok. Svårt att hitta hotell när alla ligger och sover. Vi har nu lyckats iaf, ska försöka sova lite mer innan vi tar tag i saigon!

Mot Saigon

Publicerad 2012-11-08 10:53:32 i Resan,

Snart ska vi ta nattaget mot Saigon (Ho chi minh staden) :) Vi ska fatt nagot bra tag men vi far val se..
Idag har vi solat och badat pa stranden, skont som alltid! :) Vi passar pa eftersom det inte kommer bli tillfalle pa ett tag framover.

Har ar lite bilder fran senaste tiden:

Mysigt stalle sista kvallen i Hoi An

Stranden har i Nha Trang

Thor ville att jag skulle lagga upp denna och halsa till Dag

Hors mer nar vi kommit till Saigon! :) Vi ar bara dar en natt, den 10:e aker vi in i Kamobodja, sa hoppas att vi hinner se lite av staden..

Kramar

Apple club

Publicerad 2012-11-07 14:55:31 i Resan,

Där sitter vi nu och chillar. Jag är så trött så vi ska nog hem och sova snart, plus kolla om receptionisten har kollat upp buss/tåg till imorron..

Stranden idag var super! :-) vit strand och blåttblått vatten, vi gillar! Det blir nog en stranddag imorron med.

Förresten såg valet på tv, Obama vann det var rätt kul :-)

Nha Trang

Publicerad 2012-11-07 03:23:18 i Resan,

Bussen var hemsk, inte lika illa som Laos bussen men jobbig nog.. Trånga, små, smutsiga sängar samt ljust i bussen. Roligt sammanträffande (än en gång) var att barra och pip + lite andra irrländare från Halong bay var med på bussen! Inte lika roligt att de började knapra piller och dricka rom..

Behövs knappast säga att vi inte sov något :P nu har vi iaf checkat in på ett bra hotell och ska försöka sova lite innan vi drar till den fina stranden :) vi stannar nog här en natt, sedan vidare mot ho chi minh.

Kramar, tänker på er där hemma (och de normala bussresorna..)

Nattbussen mot Nha Trang

Publicerad 2012-11-06 10:01:23 i Resan,

Nu har vi checkat ut fran vart rum och vantar pa att bussen ska komma och hamta upp oss.. Idag har det varit ratt daligt vader sa ingen strand for oss, tur att vi ska till strandstaden nr ett i Vietnam ;) Vi har iaf lyckats boka flygbiljetter fran kambodja till singapore, dagen innan vi flyger till NZ. Skont!

Bussen kommer fram till nha trang kl 6.30 sa det blir nog inte mycket sova i natt eftersom den ska stanna 10.30 for middag.. Aja det kan inte vara varre an laosbussen det bara gar inte! :)

Kramar

Strandliv

Publicerad 2012-11-05 11:44:29 i Resan,

Det blev en kort promenad runt i staden innan lunch :) Det blev valdigt soligt sa vi var mer sugna pa stranden! Lika harligt som vanligt :) Denna gang akte vi till en bit av stranden med mindre folk, det var skont. Lag och laste, solade och badade i nagra timmar. Guld! Nu har vi duschat och fixat nattbuss imorgon till Nha Trang. Det ar typ en enda stor strand med en liten stad vid, hoppas pa att det blir kul. Vi har dock imorgon kvar att njuta av Hoi An :)

Datorn har ar bra pa att ladda upp bilder sa jag passar pa:

Gardagens middag, sa gott med varrullar!

Barra, Pip och Thor med buckets :)

The bucket. Fyfan haha

Floden i stan

Bron over floden, mysigt pa natten nar den ar upplyst av alla lampor ni ser :)

STRANDEN

Pa vagen hem cyklar vi forbi risfalt och buffalos

Forresten. Vi ar sa ovana vid att cykla sa a har skitont i rumpan haha. Traningsvark.. Cyklarna ar inte de basta heller!

Överraskning!

Publicerad 2012-11-05 04:38:15 i Resan,

Vi satt och åt middag igår och gissa vilka som helt plötsligt står utanför?? Barra och Pip våra irrländska vänner :) sjukt! Men jättekul! Vi åt middag tillsammans sedan blev det en backpackerbar med gratis biljard och happy hour ;) Skoj kväll!

Idag funderar vi på att gå runt och kika i gamla stan här sedan möta upp dem på stranden i eftermiddag. Jag behöver köpa nya sandaler också :)

Många hälsningar till er där hemma, vi saknar er!

Vi trivs i Hoi An

Publicerad 2012-11-04 11:25:10 i Resan,

Bussresan gick bra! Valdigt fin stracka att kora, stor del langs kusten :)
Nar bussen stannade framfor ett hotell utanfor centrum blev bade jag och thor lite sura.. Men det visade sig vara billigt och bra sa vi stannar nog har i 2 natter! Bade jag och Thor alskar Hoi An!! Sa mysig stad! Liten stadskarna med en flod igenom, lite utanfor finns en fin strand :) Sma grander och trevligt folk an sa lange.

Vi har bade dush, toalett, tv och wifi pa rummet. Dessutom en latt konstig pool vid receptionen.. Vi dissade den och lanade cyklar och cyklade till stranden - saaa harligt!

Har at vi lunch :)

Thor pa cykeln!

Stranden :D

Thor spanner sig hahaha

Vi dushade precis av oss all sand och saltvatten sa snart ska vi cykla in i centrumet igen och kaka middag :) Sa jag att vi har balkong pa rummet?? Dar tankte vi sitta ikvall och spela kort :)

Manga kramar fran oss

Citadel m.m.

Publicerad 2012-11-03 13:11:39 i Resan,

Nattaget hit till Hue, laskigt att ligga hogst upp..

Sana har ser man lite overallt.. Kommunist javisst?

The Citadel: byggt pa 1800-talet och eeenormt.. 2,5 km langa murar i en kvadrat. Vi var innanfor den forut "hemliga" (lilla) delen och bara den tog ett tag att ta sig igenom.
Har ser ni karpfiskarna i en damm innanfor muren. De foljde efter oss i tron om att fa mat..

Kejsarens privata byggnad med gulddrake framfor

Jag under ett stort valv :)

Thor blev nastan uppaten av en jatteskoldpadda??!

Har har Thor gjort en fin bild som visar The Citadels storlek i forhalland till Uppsala. Stooort!

Kansliga lasare varnas..
Detta kan man kopa pa supermarkets i Vietnam tydligen.. Usch!

Nu: middag!
Imorgon drar vi till Hoi An kl 8 pa morgonen som sagt, kram pa er!

Lordag

Publicerad 2012-11-03 03:54:37 i Resan,

Vi har nyss atit en god hotellfrukost :) Nu funderar vi pa vad vi ska gora idag. Plus kollar lite flighter kambodja-singapore. Ratt dyrt men det ar vart det..

Det ar ratt sa daligt vader idag med men forhoppningsvis slipper vi regn! Jag laddar upp mer bilder ikvall tror jag :)

Ester! Jag kommer vara inloggad pa skype kl 12 svensk tid sa ni far garna logga in da :)

Sol, vind, vatten

Publicerad 2012-11-02 11:22:00 i Resan,

Nu tankte jag visa er lite bilder fran Hanoi och Halong bay :)

Hanoi:

"Lite" regn stoppar inte oss..

Gooodaste varrullarna! Mums!

Inne i Temple of Literature

Thor vi den stora sjon

Sahar kan man ocksa dra elen... hm..

Halong bay:

Det var jattemycket irrlandare pa var bat i Halong bay, ratt kul! Vi hangde mest med ett gang pa 9 pers, de var trevliga men lite galna ;) Forsta kvallen var det molnigt och vi fick inte bada pga stormen som varit. Dock besokte vi "heavelny cave" som var riktigt cool. De hade lyst upp den med olika lampor och guiden visade stenfigurer. Fruktbuffen lyste upp kvallen, mums! Vi fick prova pa att gora varrullar pa "cooking class", roligt och gott.

Sedan blev det lite party efter middagen men eftersom alla skulle upp vid 8 blev det en hyffsat tidig kvall :) Vi spelade ratt mycket spel och snackade. Varje dag fick vi mat (antingen pa var bat eller pa utflykten) och det var lite av en upplevelse.. Jattemanga ratter som dyker upp lite hur som helst, eftersom jag inte ater fisk och sa fick jag (plus lite annat folk) specialmat. Vilket innbar farre ratter och mer ris haha. Allt var dock gott :) Vi behovde betala for var egen dricka, aven vatten, och det var ratt dyrt. Trakigt..

Andra dagen var utflyktsdagen. 1, 5 h med en annan bat ut till en "remote area" dar vi paddlade kajak i nagan timme. Fiiint! Grottor och turkost vatten :) Vi besokte aven pearlfarm, riktigt nice. Jag visste inte hur man gjorde parlor men nu vet jag! Vilket projekt..

Sedan lunch och bad pa en helt OK strand, skont! Kvallen bjod pa bad fran baten (vi hoppade fran den) plus umgange med nyanlanda manniskor. Vi traffade tva svenskar, dock hangde vi mest med irrlandarna. Det var tydligen Halloween den kvallen (fullmane oxa) sa vi kladde ut oss lite halvhjartat haha. Bast var Barra som kladde ut sig till en blackfisk med hjalp av en regnponcho.Genomskinlig. Bara rosa kalsonger under haha..

Tredje dagen paddlade vi lite kajak i en fiskeby. Da hande det roligaste; tva kajaker kapsejsade efter ett vattenkrig. Det sag saa kul ut sa vi bara skrattade at dem. Dock vande sig kajakerna och tog in jattemycket vatten.. Vi fick inte upp dem utan fick kalla pa hjalp fran baten. Var "guide" Lucky var inte nojd med oss hehe. Men han sa att det hande ratt ofta. Ena kajaken hade gatt sonder lite sa de fick betala 50 dollar, inte sa kul.

Var bat. Den sag tusen ganger finare ut pa bilden vi fick se innan hahaha...

Men hytterna var riktigt fina :) har ar varan

Buffeliknande maltider.. Mycket seafood!

"Heavenly cave" - wow! Syns inte sa bra har men vaggarna var vita

Barra hade med sig en irrlandsk flagga som akte upp ;)

Solnedgangen :)

Dags att rulla varrullar! Vi fick ata dem sedan, gottigott. Detta var dock inte min basta gren..

Vi lekte spoons fast med chopsticks, haha vilken fight det blev!

Pearlfarm

Kajakpaddling genom grotta :)

Stranden dar vi badade (var tyvarr skrapigt i vattnet)

Kapsejsade!

Gruppfoto :) Vi och irrlandarna!

Nu ska jag upp till rummet igen (star vid en dator i lobbyn) och chilla lite!
Vi har bestamt att vi ska vara har tva natter sa om nagan vill skypa borde det ga imorgon (lordag).

KRAM

Checkat in

Publicerad 2012-11-02 06:00:55 i Resan,

Nu är vi framme efter en helt ok tågresa :) Dock kom vi fram 11 och inte 9 som det var sagt.. Jaja vi är vana vid sånt nu. Vårt hotel denna gång är fint och rätt billigt, med internet på rummet :) Vet inte om vi bara stannar här i natt och sedan åker vidare eller om vi stannar två nätter.. Vi får utforska staden först :) nu: dusch!!

Mot Hue

Publicerad 2012-11-01 12:07:45 i Resan,

Allt är bra, vi lever :) halong bay var suuperkul! Skriver mer imorrn! Vi ska ta nattåget mot Hue ikväll. 23-09. Helt ok hoppas vi :)

Kram från två glada backpackers!

Om

Min profilbild

Hej och välkommen till min reseblogg! Jag heter Rakel och här kommer jag skriva allt som jag och Thor hittar på!